Потуторська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Бережанської районної ради Тернопільської області

ЗВІТ ДИРЕКТОРА

ПОТУТОРСЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ І-ІІІ СТУПЕНІВ БЕРЕЖАНСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ НА ЗАГАЛЬНОШКІЛЬНИХ ЗБОРАХ ТРУДОВОГО КОЛЕКТИВУ ЗА 2016/2017 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Потутори - 2017

Звіт директора

Потуторської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

Бережанської районної ради Тернопільської області

на загальношкільних зборах трудового колективу

за 2016/2017 навчальний рік

     У своїй діяльності протягом звітного періоду, я керувалася Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Положенням «Про загальноосвітній навчальний заклад», Положенням «Про опорний заклад» та іншими законодавчими документами України, що регламентують роботу навчального закладу, Статутом школи, правилами внутрішнього розпорядку, посадовими обов’язками директора школи, іншими нормативними документами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.

Відповідно до Положення про загальноосвітній навчальний заклад керівники навчальних закладів щорічно звітують перед загальними зборами колективу навчального закладу. Органом громадського самоврядування загальноосвітнього навчального закладу є загальні збори його колективу, що скликаються не менше одного разу на рік.

2. Загальна інформація про школу

Рік заснування 1968 рік

Директор школи

Поляк Ольга Михайлівна, освіта вища, за фахом учитель історії та правознавства, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, має звання «Старший вчитель». Заклад очолює з липня 2005 року.

Контингент учнів

     На кінець 2016/2017 навчального року у 11 класах навчається 115 учнів, з них 1 – 4 класів – 36 учнів, 5 – 9 класів – 60 учнів, 10 – 11 класів – 19 учнів. Випускників 9 класу – 12 учнів, 2 учні одержали свідоцтво з відзнакою. Випускників 11 класу – 10 учнів. Всі учні взяли участь у проходженні державної підсумкової атестації у формі зовнішнього незалежного оцінювання, з них нагороджено золотою медаллю - 1 учень, срібною – 1 учень. 2017 року. У Літятинському НВК «ЗНЗ І-ІІ ступенів – ДНЗ» філії Потуторської ЗОШ І-ІІІ ступенів навчається 62 учні, Жовнівському НВК «ЗНЗ І ступеня – ДНЗ» філії Потуторської ЗОШ І-ІІІ ступенів навчається 10 учнів, у Посухівському НВК «ЗНЗ І ступеня – ДНЗ» філії Потуторської ЗОШ І-ІІІ ступенів навчається 12 учнів

Мова навчання Українська мова

Профільне навчання Немає

Педагогічний колектив

     Педагогічний колектив Потуторської ЗОШ нараховує 25 педагогів, Літятинського НВК «ЗНЗ І-ІІ ступенів – ДНЗ» філії Потуторської ЗОШ І-ІІІ ступенів нараховує 19 педагогів, Жовнівського НВК «ЗНЗ І ступеня – ДНЗ» філії Потуторської ЗОШ І-ІІІ ступенів – 3 педагоги, Посухівського НВК «ЗНЗ І ступеня – ДНЗ» філії Потуторської ЗОШ І-ІІІ ступенів 4 педагоги. З них вищу кваліфікаційну категорію та І кваліфікаційну категорію мають 45% вчителів, звання «Старший вчитель» – 9 педагогів, учитель методист – 0, вчителі-пенсіонери становлять 9,1%, вчителі до 30 років – 33,3%, вчителі віком 30-60 років – 58%.

Забезпечення харчуванням

     Гарячим безкоштовним харчуванням на кінець 2016/2017 навчального року було забезпечено 36 учнів початкових класів та 18 дітей пільгових категорій – 48% від загальної кількості учнів школи, за рахунок батьківської плати харчується 40 учнів Потуторської школи.

     У Літятинському НВК «ЗНЗ І-ІІ ступенів – ДНЗ» філії Потуторської ЗОШ І-ІІІ ступенів на кінець 2016/2017 навчального року було забезпечено 36 учнів початкових класів.

     У Жовнівському НВК «ЗНЗ І ступеня – ДНЗ» філії Потуторської ЗОШ І-ІІІ ступенів на кінець 2016/2017 навчального року було забезпечено 10 учнів початкових класів.

     У Посухівському НВК «ЗНЗ І ступеня – ДНЗ» філії Потуторської ЗОШ І-ІІІ ступенів на кінець 2016/2017 навчального року було забезпечено 12 учнів початкових класів.

Творчий потенціал

     Педагогічний колектив працює над проблемою «Створення сприятливих психолого-педагогічних умов для підвищення рівня навчальних досягнень і формування активності та загальної культури учнів ». Учителі школи беруть активну участь у районних конкурсах, онлайн-конференціях, засіданнях методичних обєднаннях, обласних, районних семінарах.

     Вчителі школи Лазука Н.О., Скрипник О.Ф., Щур М.М., Поляк О.М. стали переможцями районного ярмарку педагогічних ідей. Вчитель фізики Карпишин Б.М. був учасником обласного семінару-практикуму вчителів фізики. Учні школи разом з вчителем фізики Карпишин Б.М. були учасниками проекту «Наукові пікніки».

У школи створено методичну раду.

     На базі Потуторської ЗОШ І-ІІІ ступенів було проведено районний семінар вчителів географії та інформатики (вч. Бойко О.З., Грабар З.М.)

     Педагогічний колектив школи постійно працює над удосконаленням фахової майстерності при підготовці до інтерактивних засдань педагогічної ради, відпрацьовуючи при підготовці систему роботи по здійсненню індивідуального підходу до особистості дитини, на кожному уроці з урахуванням вікових категорій для підвищення рівня якості освіти відповідності форм і методів викладання європейським стандартам, удосконалення самостійних методів навчання учнів (педагогічна рада «Роль та місце інтерактивних форм організації діяльності учнів у навчально-виховному процесі», директор школи Поляк О.М. Систематично здійснюються моніторингові дослідження якості освіти індивідуальних особливостей учнів, процесів адаптації учнів при переході від початкової до середньої школи.

Гурткова робота

     У школі працює 8 гуртків: Хоровий спів, Вокальний ансамбль 5-11 класів, Вокальний ансамбль 1-4 класів, «Юний стрілець» та « Влучний стрілець», спортивний гурток (Волейбол).

     Підвіз учнів та вчителів: Відсутній.

     Матеріально-технічне забезпечення

     До послуг учнів – 19 навчальних кабінетів, комп’ютерний клас (11 ПК), спортивна зала, гімнастичний та футбольний майданчики, 1 майстерня, їдальні.

Бібліотечний фонд налічує 13700 примірників художньої та навчальної літератури.

3. Методична робота

     У 2016/2017 навчальному році педагогічний колектив школи працював над методичною проблемою: «Розвиток професійної компетентності педагогічних працівників як умова підвищення якості освіти через впровадження інтерактивних технологій у систему навчання та імідж сучасного педагога».

     Загальношкільна проблема відіграє роль своєрідної ланки, що інтегрує в одне системне ціле всі підрозділи методичної структури школи.

     За допомогою єдиної проблеми пов’язані не тільки потреби й результат, а й засоби, етапи реалізації, які відповідають визначений цілі. Школа має альтернативу художньо-естетичного спрямування. Разом із тим усвідомлення необхідності вільного володіння ІКТ усіма учасниками навчально-виховного процесу спонукає до розширення освітніх послуг, впровадження заходів, які сприяли розвитку цього напряму.

     На реалізацію поставленої мети створено умови для навчання вчителів школи: вивчаються передові освітні технології; продовжено навчання за програмою Intel «Навчання для майбутнього», організовано роботу проекту «Школа – новатор», створено внутрішню базу інформаційних ресурсів, впроваджуються навчальні програми з ІКТ-підтримкою.

     У навчальному закладі функціонує 1 комп’ютерний клас, де встановлено 11 комп’ютерів 2016 року. Усього в закладі 13 комп’ютерів. Усі ці комп’ютери підключені до мережі Інтернет. У школі 2 принтери, один ксерокс, один мультимедійний проектор. Право на користування технікою мають усі педагогічні працівники, під контролем особи, відповідальної за кабінет. Адміністрація закладу вільно володіє навичками з ІКТ. З метою оптимізації адміністративної роботи дирекцією застосовується спільна робота з документами.

     Створено шкільний сайт. На сайті представлена управлінська діяльність, навчальна, виховна, методична робота, діяльність соціально-психологічної служби тощо, сторінка з історії школи, шкільне життя. Сайт оновлюється та розробляється вчителем інформатики Стефанюком П.О. Учителі школи та керівники МО ведуть свої сторінки самостійно.

     Згідно з річним планом роботи школи у 2016/2017 навчальному році педагогічний колектив школи працював над методичною проблемою: «Розвиток професійної компетентності педагогічних працівників як умова підвищення якості освіти через впровадження інтерактивних технологій у систему навчання та імідж сучасного педагога» і досягли певних результатів на даному етапі, а саме вчителі школи відчули особистісну потребу та психологічну готовність для підвищення професійної компетентності та впровадження у навчально-виховний процес інтерактивних технологій, на семінарах, педагогічних читаннях ознайомилися з теоретичними засадами методичної проблеми, вивчали науково-теоретичні засади та досвід роботи вчителів школи, району, області з впровадження даної технології.

     В школі визначена чітка структура методичної роботи, яка складається із взаємопов’язаних та взаємодіючих елементів: педагогічна рада, яка визначає основні напрямки і завдання, конкретні форми роботи педагогічного колективу та приймає рішення з основних питань діяльності школи; шкільні методичні об’єднання. На початку навчального року було видано наказ по школі від 01.09.2016р. № 120-од «Про організацію методичної роботи у 2016/2017 навчальному році».

     У жовтні 2016 року відбулося засідання круглого столу “Іван Франко – титан праці” за участю методистів РМК, вчителів української мови та історії району.

    На базі Потуторської школи було проведено районний етап конкурсу «Вчитель року» у номінації «Біологія» у 9 класі та «Інформатика» у 6 класі. З метою ознайомлення вчителів із системою і досвідом роботи вчителів, класних керівників, вихователів груп продовженого дня були проведені й проаналізовані відкриті уроки, виховні заходи.

    Постійно здійснювався супровід інноваційної діяльності, а саме: надання методичної допомоги та консультацій щодо здійснення інноваційної діяльності педагогічними працівниками школи, організаційно-методична допомога в створенні презентаційних матеріалів, підтримка в апробації навчальної літератури, організаційно-методичний супровід створення авторських програм вчителями, оновлення електронних банків даних про здійснення інноваційної діяльності вчителями.

     Велика увага приділяється роботі щодо своєчасного проходження вчителями курсів підвищення кваліфікації. З цією метою на початку навчального складається заявка на для проходження вчителями курсів з основного предмета і вчителів, які працюють не за фахом або викладають декілька предметів. У 2016/2017 навчальному році 8 педагогічних працівників пройшли курси підвищення кваліфікації в ТОКІППО.

вчитель історії Щур М.М.;

вчитель української мови та літератури Лазука Н.О.;

вчитель фізики та предмета «Захист Вітчизни» Карпишин Б.М.

вчитель трудового навчання Іванійчук М.В.;

вчитель математики Карпишин Г.О.;

вчитель математики Скрипник О.Ф.;

вчитель початкових класів Пашковська М.К.;

вчитель початкових класів Бляск М.І.;

     У 2016/2017 навчальному році були атестовані на відповідність раніше встановленій кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» Карпишин Г.О., Скрипник О.Ф. присвоєно педагогічне звання «старший учитель».

На відповідність раніше встановленій кваліфікаційній категорії «спеціаліст першої категорії» вчителю Олекший М.Я.

На присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст першої категорії» вчителям Лазуці Н.О., Мацуляк Г.І.

На присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст другої категорії» вчителю Щур М.М.

     Під час атестації було вивчено досвід роботи вчителів шляхом відвідування уроків, проведення співбесід, анкетування учнів, батьків, колег, відвідування відкритих уроків та виховних заходів. Це дало змогу об’єктивно оцінити роботу кожного вчителя, який атестувався. Загалом атестація пройшла в діловій доброзичливій атмосфері.

     Найважливішою індивідуальною формою науково-методичної роботи є самоосвіта педагогів. До найважливіших завдань самостійної роботи учителів відносились: вивчення нових програм і підручників, аналіз їхніх дидактичних та методичних особливостей; самостійне засвоєння нових технологій навчально-виховного процесу; оволодіння методологією і методикою педагогічного дослідження; активна участь у роботі науково-методичних семінарів і методичних об'єднань, різних творчих груп; підготовка методичних розробок; систематичне вивчення передового педагогічного досвіду.

     Результати самоосвіти вчителі репрезентували на кожному її етапі, брали участь у семінарах, інформуючи на засіданні методичного об'єднання, доповідаючи на психолого-педагогічних семінарах, педагогічних читаннях.
    У 2016/2017 навчальному році працювала Школа молодого вчителя для завідувачів філій Бич Х.Г., Боянович Ю.М. та вчителя біології Фіняк Н.І. З метою підвищення психолого-педагогічної, загальнокультурної, фахової та методичної підготовки молодих спеціалістів та малодосвідчених учителів у школі впроваджено систему наставництва над молодими вчителями. У серпні 2016 року були уточнені списки молодих спеціалістів, розроблено план роботи з ними, а для кожного молодого вчителя підготовлено індивідуальні завдання з урахуванням його теоретичної та методичної підготовки, яка визначається під час анкетування, індивідуальної співбесіди. Адміністрація навчального закладу та вчителі-наставники згідно з графіком відвідували уроки та позакласні заходи молодих спеціалістів, надавали методичну допомогу в підготовці до уроків.

     Вивчення стану викладання навчальних предметів здійснювався згідно з перспективним планом. Результати викладання предметів були заслухані на нарадах при директору, засіданнях педагогічної ради, докладно проаналізували та оформили у вигляді довідок та наказів по навчальному закладу:

- від 30 грудня 2016 року № 178-од «Про результати директорських

контрольних робіт у 2-11 класах»

- від 30 грудня 2016 року № 179-од «Про підсумки вивчення стану викладання предметів художньо – естетичного циклу»;

від 22 травня 2017 року № 55-од «Про підсумки перевірки навичок читання учнів 1-4 класів

від 22 травня 2017року № 56-од «Про результати директорських контрольних робіт у 2-11 класах»

від 27 травня 2017 року № 67-од «Про підсумки вивчення стану викладання іноземних мов»

від 27 травня 2017 року № 68-од «Про підсумки вивчення стану викладання математики»

     У 2016/2017 навчальному році було організовано роботу методичних об’єднань учителів-предметників та класних керівників. Змістом роботи методичних об’єднань стала аналітична, організаційна, діагностична, науково-практична та інформаційна діяльність. Були затверджені плани їхньої роботи, науково-методичні проблеми, визначено керівників із числа досвідчених учителів. Завдяки роботі методичних об’єднань удосконалено методики проведення уроків, зріс рівень методичної підготовки, фахової майстерності вчителів-предметників. На своїх засіданнях члени методичних об’єднань обговорювали науково-методичні питання, а також знайомилися з нормативно-правовими документами, перспективним педагогічним досвідом, новинками методичної літератури, періодичними виданнями тощо.

     З метою підняти рівень роботи шкільного методичного кабінету перед педагогічним колективом було поставлено за мету зібрати матеріали творчих знахідок вчителів, зразки відкритих уроків, позакласних заходів, науково-практичних конференцій, публікації у фахових виданнях, розробити та скласти картотеку методичної літератури, розпочати створення відеотеки уроків та виховних заходів.

   На перше місце поставлено питання наступності між початковою школою і дошкільними навчальними закладами: це організація спільних семінарів, педагогічних рад, «круглих столів», на яких обговорювалися навчальні програми, Державні стандарти дошкільних навчальних закладів і початкової школи. На допомогу батькам підключали психолога. Для батьків майбутніх першокласників проводилися Дні відкритих дверей, розроблено пам’ятки, як допомогти дитині адаптуватися в перші дні в школі. Всю роботу з дітьми дошкільного і молодшого шкільного віку було спрямовано на збереження здоров’я, емоціонального благополуччя, розвиток індивідуальності кожної дитини.

     Відповідно до річного плану роботи школи на 2016/2017 навчальний рік було проведено 4 засідання методичної ради.

    Аналіз роботи школи за різними напрямками показав, що вчителі й учні досягли певних результатів у своїй діяльності. Свідченням цього є результати ІІ і ІІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіадах, конкурсах, турнірах з різних предметів, вчителів у конкурсах професійної майстерності.

4. Навчальна діяльність учнів

     У 2016/2017 навчальному році навчання завершили 199 учнів у 11 класах, середня наповнюваність класів у Потуцторській ЗОШ І-ІІІ ступенів 11 учнів, у філіях 5 учнів. Функціонувала 1 група продовженого дня.

     У 2016/2017 навчальному році школа працювала у режимі одної зміни. Відповідно до діючих санітарно-гігієнічних норм режиму роботи тривалість уроку:

в 1 класі – 35 хвилин;

в 2-4-х класах – 40 хвилин;

в 5 – 11-х класах – 45 хвилин,

перерви тривалістю 10 та 20 хвилин.

     Головна місія школи – надання якісних освітніх послуг.

     За результатами річного оцінювання переважна кількість учнів мають достатній та середній рівень навчальних досягнень.

     Навчальні досягнення учнів за результатами І, ІІ семестрів, річного оцінювання та державної підсумкової атестації: на кінець 2016/2017 навчального року в школі навчається 199 учнів, з них: 1-4 класи – 84 учнів, 5-9 класи - 105 учнів, 10-11 класи – 19 учнів.

     На кінець навчального року Похвальними листами нагороджено 19 учнів. 15 учнів одержали свідоцтва про базову загальну середню освіту. З них двоє –Свідоцтва з відзнакою.атестати про повну загальну середню освіту одержали 10 учнів. Золотою медаллю нагороджено 1 учня, Срібною медаллю – 1 учня.

     Результати ДПА у формі ЗНО:

Українська мова: 3 учні – високий рівень;

3 учні – достатній рівень;

3 учні – середній рівень;

1 учень – початковий рівень.

Історія України: (8 учнів складали ДПА у формі ЗНО)

1 учень – високий рівень;

4 учні – достатній рівень;

3 учні – середній рівень.

Математика: (2 учні)

1 учень – високий рівень;

1 учень – середній рівень;

Географія: (4 учні)

3 учні – достатній рівень;

1 учень – середній рівень.

Англійська мова: (1 учень)

1 учень – достатній рівень.

Біологія: (3 учні)

1 учень – достатній рівень;

2 учні – середній рівень;

Фізика: (2 учні)

1 учень – високий рівень;

1 учень – середній рівень;

5. Виховна робота

     Пріоритетні напрямки виховної роботи:

- формування особистих рис громадян України, національної свідомості та самосвідомості учнів;

- виховання духовної культури особистості;

- виховання поваги до Конституції та законодавства України, державної символіки;

- формування високої мовної культури, оволодіння українською мовою;

- утвердження принципів загальнолюдської моралі на основі відновлення історичної пам’яті;

- підвищення фахового рівня вчителів;

- активізація роботи з батьками і громадськістю;

- активізація екскурсійної діяльності;

- активізація народознавчої, військово-патріотичної робіт;

- активізація роботи органів учнівського самоврядування.

     Робота лідерів школи була скорегована на виховання в молодого покоління почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі зміцнення країни, активної громадянської позиції. Члени учнівського самоврядування взяли активну участь в організації проведення акції зі збору гуманітарної допомоги для мирного населення зони АТО та солдат української армії, яку проводив телеканал «ОТБ». Учні школи намалювали новорічні та різдвяні листівки воїнам-захисникам, а для дітей підготували новорічні солодощі.

     Лідери шкільного учнівського самоврядування Кашина Юлія та Бавріна Світлана входили до складу районної Ліги старшокласників та відвідували всі засідання, які проводились Президентом та членами  Правління Ліги старшокласників Харківського району в 2016/2017 навчальному році. Робота засідань була направлена на виховання в молодого покоління почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі зміцнення країни, активної громадянської позиції, виконання положень Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді. Під час засідань Ліги старшокласників дівчата усвідомили, необхідність формування та розвитку чіткої громадянської позиції та соціальної активності учнівської молоді, виховання почуття власної гідності.

     Співпраця шкільного самоврядування з районною Лігою старшокласників полягала і в наданні цікавих фактів із життя Хорошівської школи для друку у періодичному виданні «Голос Ліги» - районній газеті, необхідність створення якої полягає в висвітленні подій учнівської молоді та роботи органів учнівського самоврядування Харківського району; розвитку дизайнерських, художніх, організаторських, товариських якостей школярів; вміння викладати свої думки в письмовій формі; активізації учнівської молоді в громадянській журналістиці; реалізації на практиці права дитини на вільне висловлювання.

     У діяльності республіки «Надія» слід відзначити роботу членів міністерств культури та спорту. З метою виховання ініціативності, творчості, організованості, самостійності вони залучали інших учнів школи до проведення та оформлення загальношкільних свят, відзначення пам’ятних дат. Так, свято Першого дзвоника, святковий концерт до Дня вчителя, заходи до Дня Валентина та святковий концерт до 8 березня серед учнів 5-11 класів, свято «Останній дзвоник» та випускний вечір пройшли за активної участі учнівського колективу, колективу вчителів та батьків, що сприяло згуртуванню дітей, дало поштовх учням, батькам та вчителям для спільної плідної праці.

    Формування в дітях фізичного і морального здоров’я та залучення до занять фізичною культурою та спортом якомога більшої кількості дітей є одним із завдання виховної роботи школи. Задля його реалізації 12.09.2016 До Дня фізичної культури і спорту у школі був проведені Олімпійський урок, а з 12.09. до 16.09.2016 Олімпійський тиждень, під час якого проводились змагання «Веселі старти» серед учнів 1-4 класів, «Старти надій» - серед 5-9 класів. У жовтні пройшли спортивні змагання «Ну-мо, хлопці», присвячені Дню Покрови та захисника України. Проведені спортивні змагання сприяли зміцненню здоров'я дітей, розвитку їхньої сили, швидкості, спритності, вихованню любові дітей до фізкультури та спорту, почуття дружби, взаємовиручки, колективізму.

     Протягом 2016/2017 навчального року учні школи брали участь у спортивних змаганнях місцевого та районного рівнів та показали високі результати у командних змаганнях.

     У листопаді 2016 збірні команди учнів Хорошівської ЗОШ І-ІІІ ступенів брали участь у зональних змаганнях «Малих Олімпійських ігор». Серед команд молодшої вікової категорії команда Хорошівської школи посіла ІІІ місце, серед команд середньої вікової категорії – ІІ місце, серед команд старшої вікової категорії – ІІ місце.

     Протягом І семестру 2016/2017 навчального року учні школи брали участь у спортивних змаганнях місцевого та районного рівнів.

    З метою популяризації фізичної культури і спорту в районі, пропаганди здорового способу життя, відбору та підготовки спортсменів району до обласних та Всеукраїнських змагань, виявлення кращих спортсменів-школярів організовано районну Спартакіаду школярів «Спорт протягом життя». У рамках проведення Спартакіади школярів учні школи під керівництвом вчителя Мясоєдової Н.В. брали участь у спортивних змаганнях «Старти надій» і посіли у загальному заліку 6 місце, у змаганнях «Шкіряний м’яч» серед учнів старшої вікової групи - 8 місце, з легкоатлетичного чотириборства – 39 місце, з волейболу серед юнаків – 23 місце, а з волейболу серед дівчат – 4 місце.

     Аналіз участі учнів школи у турнірах учнівської молоді свідчить про те, що команди учнів школи взяли участь у 8 із 9 проведених турнірів.

    Виховними завданнями щодо формування ціннісного ставлення до праці є усвідомлення соціальної значимості праці в житті людини, повага до людей праці, навички самообслуговуючої та суспільно-корисної праці. Для цього у школі був проведений Тиждень профорієнтації (19.10. - 23.10.2016), в рамках якого проводилися різні форми виховної діяльності: «Професія майбутнього» - диспут серед учнів 8-11 класів, «До джерел народних» - усний журнал серед учнів 5-7 класів, «Професії наших батьків» - гра-бесіда для учнів 1-4 класів.

     Протягом 2016/2017 навчального року учні 9-11 класів відвідували вищі та професійно-технічні навчальні заклади у Дні відкритих дверей, з метою ознайомлення з напрямами підготовки та умовами вступу та навчання, брали участь у конкурсах, які проводились на базі цих закладів.

     У рамках профорієнтаційної роботи у І семестрі 2016/2017 навчального року практичним психологом Паточкіною Л.П. проведено діагностику професійних інтересів учнів 1-11 класів. На підставі успішності та діагностичних даних вчителі-предметники залучали учнів 6-11 класів до участі у предметних олімпіадах.

    Усвідомлення учнями себе як невід’ємної частини природи, виховання в учнях бережливого ставлення до природи є виховними досягненнями роботи школи щодо формування ціннісного ставлення до природи. У зв'язку з цим у жовтні 2016 проведено виставку осінніх букетів, малюнків та поробок з природнього матеріалу «Осінні фантазії» учнів 1-11 класів З метою виховання любові до природи та бережливого ставлення до неї відбулися загальношкільні акції «Допоможи птахам взимку» з виготовлення годівничок та «Нагодуй птаха». Проведені заходи сприяли формуванню любові до оточуючої природи, вихованню духовної та екологічної особистості, гарманії стосунків з природою.

    Одним із виховних завдань школи є формування ціннісного ставлення до культури і мистецтва - це знання учнів про види мистецтва та засоби їх виразності, його здатність виражати власне ставлення до мистецтва, до творчої діяльності в мистецькій сфері та самореалізації. У зв'язку з цим у школі протягом 2016/2017 навчального року тривали три відбіркові тури талант шоу «Школа має талант», І тур - серед учнів 1-4 класів, ІІ тур - серед учнів 5-7 класів та ІІІ тур - серед учнів 8-11 класів. Проведення фіналу конкурсу «Школа має талант» заплановано на січень 2017 року, у якому змагатимуться кращі виконавці номерів художньої самодіяльності обрані журі у відбіркових турах.

    У школі на початку 2016/2017 навчального року була організована робота предметних гуртків, спортивної секції з легкої атлетики та футболу, бойового єдиноборства, вокального, танцювального гуртків, а також гуртку народного ужиткового мистецтва.

    На початку 2016/2017 навчального року у школі відбулися вибори президента школи і оновлення складу міністерств шкільної президентсько – парламентської республіки «Надія», куди ввійшли учні, що мають лідерські здібності для того, щоб їх очолити. У діяльності республіки слід відзначити роботу членів міністерств культури та спорту. З метою виховання ініціативності, творчості, організованості, самостійності вони залучають інших учнів школи до проведення та оформлення загальношкільних свят, відзначення пам’ятних дат. Так, свято Першого дзвоника, святковий концерт до Дня вчителя.  Достатньо цікаві та музичні новорічні ранки, відбулися серед дитячих колективів 1-4 класів. Свято «Новорічні пригоди» для 5 - 11 класів відрізнялося своєю сучасністю та згуртованістю учнів, які брали участь у його проведенні.

    У 2016/2017 навчальному було організоване проведення обласного конкурсу для дітей і молоді «Місцеве самоврядування – це ми!» під патронатом голови Харківської обласної ради Сергія Чернова. Член шкільного учнівського самоврядування «Надія», Софія Щербак, учениця 8 класу, брала участь у цьому конкурсі і посіла 3 місце в номінації «Кращий індивідуальний графічний твір «Моя громада». У своїй роботі дівчина ділилася своїм баченням, що таке місцеве самоврядування, яким воно має бути і що саме слід зробити, аби громади були успішними.

    Однією із задач виховної роботи школи є формування ціннісного ставлення до себе (вміння цінувати себе як унікальну та неповторну особистість, знати наслідки негативного впливу шкідливих звичок на здоров'я, прагнення бути фізично здоровою людиною). У зв’язку з цим протягом 2016/2017 навчального року з учнями у школі проводилась робота щодо безпеки життєдіяльності та запобігання дитячого травматизму: Тиждень безпеки дорожнього руху, Тиждень безпеки життєдіяльності, Тиждень профілактики правопорушень, бесіди, ігри, усні журнали (1-8 класи), диспути, «круглі столи», дискусії (9-11 класи) присвячені правилам збереження здоров’я та життя, пропаганді здорового способу життя та правомірної поведінки дітей та молоді.

    Також класні керівники 1-11 класів провели виховні години присвячені перегляду та обговоренню відеофільмів, відеосюжетів з питань цивільного захисту та безпеки життєдіяльності.

7. Соціальний захист

    У 2016/2017 навчальному році робота школи щодо соціального захисту дітей пільгових категорій була спрямована на виконання законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», указів Президента України від 11.07.2005 № 1086/2005 «Про першочергові заходи щодо захисту прав дітей», від 04.05.2007 № 376/2007 «Про додаткові заходи щодо захисту прав та законних інтересів дітей», від 01.06.2013 № 312/2013 «Про додаткові заходи із забезпечення гарантій реалізації прав та законних інтересів дітей», Постанови Кабінету Міністрів України від 05.04.1994 № 226 «Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», розпорядження Кабінету Міністрів від 11.06.2007 № 119/2007-р «Про схвалення Концепції Загальнодержавної програми «Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини» на 2006-2016 роки».

    Робота з даного напрямку проводилася відповідно до річного плану роботи школи, плану виховної роботи, плану роботи практичного психолога з організації соціального захисту дітей пільгових категорій.

    У 2016/2017 навчальному році наказом по школі від 30.08.2016 № 158 «Про призначення громадського інспектора з охорони прав дитини» було призначено інспектора з охорони дитинства заступника директора з виховної роботи Криворотенко Н.В. Постійно здійснювався контроль за відвідуванням занять дітей, які залишились без батьківського піклування та інших дітей із соціально незахищених категорій.